AccueilCalendrierGalerieFAQRechercherS'enregistrerConnexionNouveaux messages depuis dernière visite
Rechercher
 
 

Résultats par :
 
Rechercher Recherche avancée
Qui est en ligne ?
Il y a en tout 32 utilisateurs en ligne :: 8 Enregistrés, 0 Invisible et 24 Invités :: 2 Moteurs de recherche

charlie grouniache, domalllse, EDOUARD Jean, good boy, michel guichard, PanBreizh, terama, Toop

Le record du nombre d'utilisateurs en ligne est de 187 le Lun 3 Déc 2012 - 14:45
Derniers sujets
» [SORTIE] Amicale - des anciens – coureurs - motocycliste
Aujourd'hui à 13:47 par biger

» [GP] MotoGP et télévision...
Aujourd'hui à 12:25 par japs70s

» [Oldies] Malheureusement, ils sont partis...
Aujourd'hui à 12:10 par damienfollenfant

» Alain Genoud
Aujourd'hui à 11:20 par BC71

» [Oldies] Jack Findlay, pilote de légende
Aujourd'hui à 11:03 par BC71

» [Oldies] Honda 6
Aujourd'hui à 10:13 par jmasse

» [Technique] MotoGP : Ducati
Aujourd'hui à 8:47 par MANETON

» [MotoGP] Jorge Lorenzo, pilote de course? Non, violoniste!
Aujourd'hui à 8:04 par EDOUARD Jean

» [GP] Fabio Quartararo
Hier à 21:30 par Dialmax

» [Sorties] Calendrier 2019 des manifestations, roulages, circuits, côtes,....
Hier à 21:10 par Jean-Rene

» [GP] Johann Zarco
Hier à 20:53 par santi

» [Oldies] C'était le bon temps...
Hier à 19:03 par luberon84

» [Oldies] Règlement GP 1949
Hier à 1:21 par Marc

» [Oldies] Ils ont p'loté la belle à culbuter de Varese (2ème partie)
Sam 19 Jan 2019 - 18:50 par damienfollenfant

» [Oldies] Renzo Pasolini, photos insolites
Sam 19 Jan 2019 - 18:08 par damienfollenfant

» [Oldies] "Martin Strattom" by ecrrmoto
Sam 19 Jan 2019 - 16:11 par ecrrmoto

» [Oldies] Documentation Motobécane
Sam 19 Jan 2019 - 15:47 par Mykeul

» [MotoGP] KTM
Sam 19 Jan 2019 - 13:16 par freret alain robert

» [Technique] La JBB-Metiss de A à Z...
Sam 19 Jan 2019 - 9:54 par BM1150R

» Christophe Guyot
Ven 18 Jan 2019 - 22:13 par Mykeul

» [SORTIES] Charade Heroes - 22-23 Septembre 2018
Ven 18 Jan 2019 - 18:33 par spirit

» [WSBK] 2019
Ven 18 Jan 2019 - 17:48 par EDOUARD Jean

» [Oldies] Angel Nieto Mike Hailwood ( Part 4 )
Ven 18 Jan 2019 - 13:38 par tripotemascagne

» [Oldies] Encore une BOUGIE !
Ven 18 Jan 2019 - 12:23 par justin

»  [Oldies] Les découvertes de Tonton Hubert (Part 4)
Jeu 17 Jan 2019 - 23:02 par philippe7

» [Oldies] Side-Car: quelques images
Jeu 17 Jan 2019 - 18:51 par enndewell joel

» [Oldies] Les photos d'Eilo Taka-prami
Jeu 17 Jan 2019 - 18:44 par philwood

» [MotoGP] Michelin
Jeu 17 Jan 2019 - 14:32 par Mykeul

» Grégory LEBLANC ....
Jeu 17 Jan 2019 - 12:13 par PLP

» MONDIAL Scugnizzo 75cc.
Mer 16 Jan 2019 - 17:39 par perruche

La réclame...
Mots-clés
fourche triumph aermacchi suzuki coupe moto metiss 2018 ducati icgp wanted france geco classic RACING ROAD aprilia yamaha 2013 side rouge zone eurosport motobecane 1973 1000
Meilleurs posteurs
Marc
 
philwood
 
mickey
 
Pierre"PhilRead"
 
EDOUARD Jean
 
Jarno
 
Fügner
 
yves kerlo
 
janpol84
 
Dialmax
 
La réclame...

Partagez | 
 

 [2 stroke] Prototype 150 cc

Aller en bas 
Aller à la page : 1, 2  Suivant
AuteurMessage
tore87



Nombre de messages : 10
Localisation : italy
Date d'inscription : 12/09/2012

MessageSujet: [2 stroke] Prototype 150 cc   Ven 8 Mar 2013 - 5:16

Hi all
is the first time I write in this forum ...
I introduce myself my name is salvatore I'm 25 and I'm Italian
excuse my ignorance ... I am using a translator to write ...
I am a fan of motor racing 2t
a few years ago a friend I like to plan and prepare for the Italian league vespa engine acceleration.
after trying some tuning kit wasp
we decided to build something more powerful and (craft)
so we built the first prototype engine with 150cc rotax 122 cylinder bored to 58mm stroke 56mm Rod 110mm
with this engine we raced the 2012 season
we have reached the power of 33hp

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

for the 2013 season we wanted to exaggerate ... heheh
we are preparing a vane motor to the casing with cylinder
designed by us with inner diameter 58mm Aprilia RSW
56mm stroke
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
you comments and suggestions!
Revenir en haut Aller en bas
grimeca

avatar

Nombre de messages : 298
Localisation : 36000
Date d'inscription : 28/08/2010

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Ven 8 Mar 2013 - 6:56

Joli travail sur le carter moteur, bravo et bon courage pour la mise au point !!
Revenir en haut Aller en bas
2strokeman

avatar

Nombre de messages : 1019
Age : 43
Localisation : au pays du champagne
Date d'inscription : 07/06/2011

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Ven 8 Mar 2013 - 21:46

Magnifique moteur.
Revenir en haut Aller en bas
Marc
Admin
avatar

Nombre de messages : 27649
Age : 60
Localisation : Villiers sur Marne (94)
Date d'inscription : 27/05/2008

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Ven 8 Mar 2013 - 23:30

Welcome on board, tore87!
Revenir en haut Aller en bas
http://www.pit-lane.biz
leben32

avatar

Nombre de messages : 21
Age : 37
Localisation : france
Date d'inscription : 24/10/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Ven 8 Mar 2013 - 23:55

Beau travail !
Revenir en haut Aller en bas
tore87



Nombre de messages : 10
Localisation : italy
Date d'inscription : 12/09/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Sam 9 Mar 2013 - 3:30

Marc a écrit:
Welcome on board, tore87!

thanks to everyone for the compliments!
the engine is still in the process of assembling ...
I hope to exceed 40 hp!
I hope to have made ​​the right choice ...
has anyone tried to mount a thermal Aprilia RSW
with suction reed valve? some have told me that
not good .... but I wanted to try ....
(I hope you understand my English ....)
today I finished milling the crankcase ...
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
then we did a test assembly
to fix the pipes of the radiator and to make the shock absorber
back ...
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
we are missing to weld the muffler
measures as I plan to use those of the Aprilia RSW
you say you are fine even though it is a reed?
Revenir en haut Aller en bas
romeuh80



Nombre de messages : 102
Age : 28
Localisation : Leiria, Portugal
Date d'inscription : 15/10/2011

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Sam 9 Mar 2013 - 4:08

Nice job
Revenir en haut Aller en bas
tore87



Nombre de messages : 10
Localisation : italy
Date d'inscription : 12/09/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Sam 9 Mar 2013 - 5:02

thanks
Revenir en haut Aller en bas
romeuh80



Nombre de messages : 102
Age : 28
Localisation : Leiria, Portugal
Date d'inscription : 15/10/2011

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Sam 9 Mar 2013 - 14:58

Why are you covering the crankshaft?

I have seen that on TZ 125, but not on Honda or Aprilia
Revenir en haut Aller en bas
2005bully

avatar

Nombre de messages : 8
Age : 63
Localisation : Midwest USA
Date d'inscription : 07/01/2013

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Dim 10 Mar 2013 - 18:59



There certainly are persons on this forum better informed to answer your question of applying the Aprillia cylinder to a reed valve inducted case. However experience with similar applications has shown me to expect a loss of peak power. In contrast to this expected loss. When the output is measured by acceleration, some of that loss can be recovered by tuning for a wider power band. If indeed your application can make use of a wider power band, try using a small aerodynamic reed cage to keep the cage velocity as hi as possible, While also favoring a cage with a small number of petals. If your transmission requires keeping the torque peak power as hi as possible, opt for a larger cage with a larger number of petals, as well as more included angle. Of course any cage of a given size will benefit from being optimized for flow. Those points being made with the extent of rotary valve based R&D of the Aprillia cylinder, one could only expect that development of an equally competitive reed valve would require at least the same extent of R&D. Personally if measured at the same RPM I would expect an optimized reed valve to obtain peak hp that is a minimum of 4 to 6 bhp less than that of the rotary valve. My opinion only. Kermit Buller


Best of luck with your project.
Revenir en haut Aller en bas
http://www.buller.net
tore87



Nombre de messages : 10
Localisation : italy
Date d'inscription : 12/09/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Mar 12 Mar 2013 - 3:04

romeuh80 a écrit:
Why are you covering the crankshaft?

I have seen that on TZ 125, but not on Honda or Aprilia

hello
I decided to cover the crankshaft to do an experiment ...
I saw that some kart engines do ... them, however, have the problem that the shaft rotates against the aspiration ...
since I redid the full the whole upper part of the cover it seemed logical to try this! if it does not work that way I can mill away and becomes an engine like honda gp ...
for now I feel like that!
Revenir en haut Aller en bas
tore87



Nombre de messages : 10
Localisation : italy
Date d'inscription : 12/09/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Mar 12 Mar 2013 - 3:14

2005bully a écrit:


There certainly are persons on this forum better informed to answer your question of applying the Aprillia cylinder to a reed valve inducted case. However experience with similar applications has shown me to expect a loss of peak power. In contrast to this expected loss. When the output is measured by acceleration, some of that loss can be recovered by tuning for a wider power band. If indeed your application can make use of a wider power band, try using a small aerodynamic reed cage to keep the cage velocity as hi as possible, While also favoring a cage with a small number of petals. If your transmission requires keeping the torque peak power as hi as possible, opt for a larger cage with a larger number of petals, as well as more included angle. Of course any cage of a given size will benefit from being optimized for flow. Those points being made with the extent of rotary valve based R&D of the Aprillia cylinder, one could only expect that development of an equally competitive reed valve would require at least the same extent of R&D. Personally if measured at the same RPM I would expect an optimized reed valve to obtain peak hp that is a minimum of 4 to 6 bhp less than that of the rotary valve. My opinion only. Kermit Buller


Best of luck with your project.

hello
I'm going to use a reed-like w-force
This package is sold by PARMAKIT but has also been used on and ktm aprilia / rotax
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
how to ride on a vertex piston diameter 58
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Revenir en haut Aller en bas
2005bully

avatar

Nombre de messages : 8
Age : 63
Localisation : Midwest USA
Date d'inscription : 07/01/2013

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Mar 12 Mar 2013 - 15:08

tore87....
You have a well thought out project. The reed cage looks like a very good choice. What type of transmission drive does your application use, a centrifugal clutch, belt, disc, or manual clutch. There are a lot of questions I have, but don't wish to over indulge my welcome.

After doing an internet search for accessories for vespa competition. I need to ask for an excuse of my ignorance... it is amazing how advanced the market is. Wanting to learn more, is anyone able to suggest a forum where technical information on related equipment is discussed?

Kermit Buller
Revenir en haut Aller en bas
http://www.buller.net
tore87



Nombre de messages : 10
Localisation : italy
Date d'inscription : 12/09/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Mar 12 Mar 2013 - 16:03

2005bully a écrit:
tore87....
You have a well thought out project. The reed cage looks like a very good choice. What type of transmission drive does your application use, a centrifugal clutch, belt, disc, or manual clutch. There are a lot of questions I have, but don't wish to over indulge my welcome.

After doing an internet search for accessories for vespa competition. I need to ask for an excuse of my ignorance... it is amazing how advanced the market is. Wanting to learn more, is anyone able to suggest a forum where technical information on related equipment is discussed?
Kermit Buller


hello
the wasp has a manual clutch
I use a clutch billet Alloy with hardening treatment!
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Revenir en haut Aller en bas
2005bully

avatar

Nombre de messages : 8
Age : 63
Localisation : Midwest USA
Date d'inscription : 07/01/2013

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Mar 12 Mar 2013 - 16:45

tore87
Is the clutch wet or dry? Is it mounted directly on the crankshaft? What kind of engagement rpm's can it withstand until it's efficiency goes away? Is there an option to modify the clutch to function as both manual and centrifugal? Is it correct to assume that in addition to the clutch there is a manual transmission. Or is there a CVT belt system?
I don't mean to ask what is the obvious to you. Just very curious.
Kermit Buller
Revenir en haut Aller en bas
http://www.buller.net
tore87



Nombre de messages : 10
Localisation : italy
Date d'inscription : 12/09/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Mar 12 Mar 2013 - 16:56

the clutch is in an oil bath
This clutch has been tested by the manufacturer up to a power of 50hp
holds great!
the transmission is 4-speed craft!
This is a photo of my engine last year
pui to understand how the clutch
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Revenir en haut Aller en bas
rgdavid



Nombre de messages : 270
Localisation : ariege france
Date d'inscription : 30/03/2011

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Mar 12 Mar 2013 - 22:00

tore87, what is the piston from ?
Revenir en haut Aller en bas
tore87



Nombre de messages : 10
Localisation : italy
Date d'inscription : 12/09/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Mer 13 Mar 2013 - 2:09

rgdavid a écrit:
tore87, what is the piston from ?
piston by vertex
Revenir en haut Aller en bas
tore87



Nombre de messages : 10
Localisation : italy
Date d'inscription : 12/09/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Jeu 28 Mar 2013 - 16:37

the medium is ready
We did some testing on the road ...
diciam that has become very dangerous eheheh
I put some pictures of the finished work!
I hope that some expert able to give some advice ...
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
I also did a short video of some test parency
is yet to be placed in carburation
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Revenir en haut Aller en bas
herve

avatar

Nombre de messages : 1359
Age : 67
Localisation : St Brevin/Nantes
Date d'inscription : 31/10/2010

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Ven 29 Mar 2013 - 17:53

Nice job boys!! Looks powerfull !
Revenir en haut Aller en bas
Riley Will



Nombre de messages : 54
Age : 46
Localisation : Calgary, Alberta, Canada
Date d'inscription : 14/01/2011

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Jeu 24 Oct 2013 - 5:21

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image][/url]}

Sorry for the sideways pic... This us my 150 engine that I use my Aprilia copy cylinder bored out to 58mm. Makes 56hp when using Buller dual carbs and burning methanol. You will be just fine:)
Revenir en haut Aller en bas
http://www.brceng.com
2strokeman

avatar

Nombre de messages : 1019
Age : 43
Localisation : au pays du champagne
Date d'inscription : 07/06/2011

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Jeu 24 Oct 2013 - 8:08

Very beautiful  
There is 2 carburators ? because i see 2 rubbers pipe (orange) no?
Revenir en haut Aller en bas
Riley Will



Nombre de messages : 54
Age : 46
Localisation : Calgary, Alberta, Canada
Date d'inscription : 14/01/2011

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Jeu 24 Oct 2013 - 8:18

Yes, look at 2005Bully's profile pic, he makes them and they are VERY GOOD!
Revenir en haut Aller en bas
http://www.brceng.com
gab



Nombre de messages : 64
Localisation : mazamet
Date d'inscription : 24/09/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Sam 1 Fév 2014 - 21:16

hi tore87

congratulation for your amazing motor
i've watch your sprinter in any video of sprint race in italy,good job  

Revenir en haut Aller en bas
tore87



Nombre de messages : 10
Localisation : italy
Date d'inscription : 12/09/2012

MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   Ven 7 Fév 2014 - 19:36

gab a écrit:
hi tore87

congratulation for your amazing motor
i've watch your sprinter in any video of sprint race in italy,good job  


thanks for your interest!
we always work to improve in the near future there will be new for the 2014 season!
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: [2 stroke] Prototype 150 cc   

Revenir en haut Aller en bas
 
[2 stroke] Prototype 150 cc
Revenir en haut 
Page 1 sur 2Aller à la page : 1, 2  Suivant
 Sujets similaires
-
» Transformation prototype
» un prototype avec des ponts de 421 directionnels avant et arrière comme Denis
» Harnais prototype Kaïs, inspiré +++ de celui de El Colorado
» Vélo pliant Girondin (Prototype)
» Prototype Italien

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
 :: ACTUALITES :: [GP] :: [GP125 (et 250 Snif!)]-
Sauter vers: