AccueilCalendrierGalerieFAQRechercherS'enregistrerConnexionNouveaux messages depuis dernière visite
Rechercher
 
 

Résultats par :
 
Rechercher Recherche avancée
Qui est en ligne ?
Il y a en tout 25 utilisateurs en ligne :: 10 Enregistrés, 0 Invisible et 15 Invités :: 1 Moteur de recherche

CDVC, Dalton 40, dynamo, EDOUARD Jean, enndewell joel, lavocadudiabl, MJL, Niggi46, Pierre"PhilRead", tripotemascagne

Le record du nombre d'utilisateurs en ligne est de 187 le Lun 3 Déc 2012 - 14:45
Derniers sujets
» [GP] Johann Zarco
Aujourd'hui à 15:00 par Blow-by

» [Oldies] Malheureusement, ils sont partis...
Aujourd'hui à 14:57 par EDOUARD Jean

» [MotoGP] GP 2019 d' Argentine le 29 , 30 et 31 mars 2019
Aujourd'hui à 12:52 par EDOUARD Jean

» [Sorties] Trelivan Speed bike 2019
Aujourd'hui à 12:39 par mickey

» [SORTIES] 11ème Sunday Ride Classic – 11 & 12 MAI 2019 - Circuit Paul Ricard
Aujourd'hui à 12:16 par bubu

» Carrosserie HH Services
Aujourd'hui à 11:57 par Dan42

» Doutes concernant éditions passées du Grand Prix de France (et pas seulement...)
Aujourd'hui à 11:40 par Niggi46

» [Oldies] Jarno Saarinen, la star qui a révolutionné le pilotage... (Part 3)
Aujourd'hui à 11:31 par bentou

»  [SORTIES] Salon du 2 Roues à Lyon du 14 au 17 mars 2019
Aujourd'hui à 10:13 par Pomme

» [Oldies] Quizz??????
Aujourd'hui à 8:45 par Ala Zorro

» vidéo 1000 km de Mettet 1974
Aujourd'hui à 7:53 par loupio

» [MotoGP] GP 2019 à Losail au Qatar 8, 9 et 10 mars 2019
Aujourd'hui à 7:18 par fullgazlolo

» courses et pilotes asiatiques des 60' & 70'
Aujourd'hui à 7:13 par philippe7

» [Technique châssis] Listing modèles de suspension AV
Hier à 23:41 par JanBros

» [Oldies] Side-Car: quelques images
Hier à 20:58 par berlu

» [Oldies] Les motos JBB, toute une histoire...
Hier à 20:10 par panerai

»  [Promosport] Circuit de Nogaro les 23 et 24 Mars 2019
Hier à 15:08 par EDOUARD Jean

» [Road racing] Saison 2019
Hier à 13:36 par mickey

» Future circuit de Mandalika ''INDONESIE''
Hier à 13:12 par Pasky

» ICGP Valencia mars 2019
Hier à 12:50 par crigar

» [Oldies] Charade 1974
Hier à 11:55 par Niggi46

» [Road racing] Hengelo 2019
Hier à 11:49 par mickey

» [Endurance] saison 2018/2019
Hier à 8:20 par EDOUARD Jean

» [Oldies] Jack Findlay, pilote de légende
Sam 23 Mar 2019 - 21:33 par Niggi46

» [Pit Laners en course!] Clément Révolte (coupe YAMAHA R125)
Sam 23 Mar 2019 - 14:11 par EDOUARD Jean

» [Technique] La JBB-Metiss de A à Z...
Ven 22 Mar 2019 - 20:36 par philwood

»  [Oldies] Les découvertes de Tonton Hubert (Part 4)
Ven 22 Mar 2019 - 18:17 par Dialmax

» La course du week-end
Ven 22 Mar 2019 - 17:44 par Emmanuel Laurentz

» [Road racing] 300 zatáček gustava havla 2019
Ven 22 Mar 2019 - 17:25 par mickey

» [GP] MotoE
Ven 22 Mar 2019 - 14:12 par enndewell joel

La réclame...
Mots-clés
charade ROAD fourche moto geco classic wanted RACING daytona triumph side 2013 zone yamaha suzuki coupe metiss motobecane 1973 france aermacchi eurosport ducati rouge aprilia 2018
Meilleurs posteurs
Marc
 
philwood
 
mickey
 
Pierre"PhilRead"
 
EDOUARD Jean
 
Jarno
 
Fügner
 
yves kerlo
 
janpol84
 
Dialmax
 
La réclame...
accessoires moto pas cher sur sur Accessoires Moto
Partagez | 
 

 Kistler piezoelectric sensor or fiberoptic combustion sensor

Aller en bas 
AuteurMessage
Vortex



Nombre de messages : 41
Localisation : Luxembourg
Date d'inscription : 26/11/2013

MessageSujet: Kistler piezoelectric sensor or fiberoptic combustion sensor   Lun 16 Jan 2017 - 20:23

Hi guys,
Did someone of you monitoring combustion cycle test's by using high speed port pressure sensors, exhaust pipe back pressure sensor together with a combustion sensor in 2 stroke race engines?
If yes, which one did you use, piezoelectric (Kistler) or fiberoptic sensors?
Most conventional brand name logging systems use 50 to 1000 samples per second/channel, which is fine since the sensors attached to conventional logging systems such as EGTs, O2 sensors etc. are slow speed sensors. The high speed pressure sensors that have to be used with this equipment require very high speed data logging.
Very high sampling speeds are required to record this pressure data per degree of crankshaft rotation.
I have a quotation from a brand who promise me up to 3.600.000 samples per second total throughput with fiberoptic sensors!
The system is based on 1 combustion sensor with thermal compensation together with 1 exhaust port sensor, 1 transfer port sensor, 1 intake high speed port pressure sensor and 1 exhaust pipe back pressure sensor and finally the crank trigger.
Together with a specific 2 stroke software we achieve near 15.000 € with this fiberoptical technology.
I don't know what to do and hope that someone can guide me, knowing that it is a fact that the Kistler sensors are at least 5 times more expensive than this.
But, if it does not going to work at 100% it makes no sense to invest this money at all.
Any help will be appreciated.
Thank you in advance
Revenir en haut Aller en bas
Bob van der Zijden



Nombre de messages : 94
Localisation : Hollande
Date d'inscription : 10/09/2013

MessageSujet: Re: Kistler piezoelectric sensor or fiberoptic combustion sensor   Sam 21 Jan 2017 - 20:40

There is no better than Kistler, world market leader but this has it's price. All major engine labs use mainly Kistler. Optrand is not a bad option but the real breakthru at the highest development level has not yet been materialised. For less demandinding purposes with a limited budget Optrand has a good price-quality ratio. I met Wlodarcyk the Optrand inventor several times in the 90ties when he introduced his first sensor, he developed it working at GM and took it with him! At this vey moment the Optrand sensors are very small indeed and you can accomodate one in a regular spark plug. Advantage over Kistler is that there is no EM interference which can be troublesome with Kistler if you are using mega ignition power that fe MSD cdi's and other deliver. The latest from MSD the Digital 7Plus is an extremely powerful cdi. If Iwere you I'd go for Optrand.
Revenir en haut Aller en bas
Vortex



Nombre de messages : 41
Localisation : Luxembourg
Date d'inscription : 26/11/2013

MessageSujet: Re: Kistler piezoelectric sensor or fiberoptic combustion sensor   Dim 22 Jan 2017 - 12:27

Bob van der Zijden a écrit:
There is no better than Kistler, world market leader but this has it's price. All major engine labs use mainly Kistler. Optrand is not a bad option but the real breakthru at the highest development level has not yet been materialised. For less demandinding purposes with a limited budget Optrand has a good price-quality ratio. I met Wlodarcyk the Optrand inventor  several times in the 90ties when he introduced his first sensor, he developed it working at GM and took it with him! At this vey moment the Optrand sensors are very small indeed and you can accomodate one in a regular spark plug. Advantage over Kistler is that there is no EM interference which can be troublesome with Kistler if you are using mega ignition power that fe MSD cdi's and other deliver. The latest from MSD the Digital 7Plus is an extremely powerful cdi. If Iwere you I'd go for Optrand.

Thank you Mr. Van Der Zijden,
I appreciate your statement, i think i will opt for the optical way.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: Kistler piezoelectric sensor or fiberoptic combustion sensor   

Revenir en haut Aller en bas
 
Kistler piezoelectric sensor or fiberoptic combustion sensor
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Vends 729-2 sensor + Bois réactor DJ 300
» vds 2* friendship 729 higher + 729-2 new sensor VENDU
» Lampe Détecteur de Mouvement Prologic Safe Zone Movement Sensor Led
» Back-up sensor
» Système de suspension des GT Sensor et Force 2014

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
 :: ACTUALITES :: [GP] :: [GP125 (et 250 Snif!)]-
Sauter vers: