AccueilCalendrierGalerieFAQRechercherS'enregistrerConnexionNouveaux messages depuis dernière visite
Rechercher
 
 

Résultats par :
 
Rechercher Recherche avancée
Qui est en ligne ?
Il y a en tout 32 utilisateurs en ligne :: 11 Enregistrés, 0 Invisible et 21 Invités :: 2 Moteurs de recherche

cat, Ch.VOIGNIER, dynamo, gegedej, lavocadudiabl, Pierre"PhilRead", rapido13, six for frog, spreyer, Srx56, xav25

Le record du nombre d'utilisateurs en ligne est de 187 le Lun 3 Déc 2012 - 14:45
Derniers sujets
» [MotoGP] GP 2019 , infos , nouveautés , résultats des tests , potins et ....
Squish Volume Icon_minitimeAujourd'hui à 14:51 par EDOUARD Jean

» [Oldies] Quizz??????
Squish Volume Icon_minitimeAujourd'hui à 14:47 par Pierre"PhilRead"

» [Oldies] La 200 Miglia di Imola 1972
Squish Volume Icon_minitimeAujourd'hui à 14:41 par Pierre"PhilRead"

» [MotoGP] KTM
Squish Volume Icon_minitimeAujourd'hui à 14:18 par Dialmax

» [MotoGP] GP 2019 de Catalogne à Barcelone , les 14 , 15 et 16 Juin 2019
Squish Volume Icon_minitimeAujourd'hui à 14:14 par Hadock

» [Humour MotoGP] Marquez, et les autres...
Squish Volume Icon_minitimeAujourd'hui à 13:01 par Dan42

» [FSBK] Pau Arnos 2019
Squish Volume Icon_minitimeAujourd'hui à 11:26 par EDOUARD Jean

» [Road racing] Saison 2019
Squish Volume Icon_minitimeAujourd'hui à 11:21 par mickey

» (Humour) Gaffes, bévues et boulettes...
Squish Volume Icon_minitimeAujourd'hui à 9:46 par biger

» [Technique] La JBB-Metiss de A à Z...
Squish Volume Icon_minitimeHier à 20:58 par thierysp

» [SORTIES] Moto-Légende 1&2 juin circuit de Dijon-Prenois
Squish Volume Icon_minitimeHier à 20:14 par Derbitaco

» [MotoGP] Jorge Lorenzo, pilote de course? Non, violoniste!
Squish Volume Icon_minitimeHier à 19:22 par Le Xav

» [Oldies] Circuit de Lyon 1946 et 1947
Squish Volume Icon_minitimeHier à 14:32 par dzier

» [Oldies] Helmut Fath
Squish Volume Icon_minitimeHier à 13:23 par jhonguy

» [GP125] All that you wanted to know on Aprilia RSA 125, and more, by Mr Jan Thiel and Mr Frits Overmars (PART 5)
Squish Volume Icon_minitimeHier à 11:07 par Panas

» [Oldies] 750 TZ Daytona 1979
Squish Volume Icon_minitimeHier à 10:22 par MacPepR

» [Oldies] C'était le bon temps...
Squish Volume Icon_minitimeHier à 9:56 par MacPepR

» [Oldies] Lino Tonti
Squish Volume Icon_minitimeHier à 9:48 par Ala Zorro

» [Oldies] Les transporteurs de motos des paddocks
Squish Volume Icon_minitimeHier à 9:41 par bialbero

» [Moto2] KTM
Squish Volume Icon_minitimeSam 15 Juin 2019 - 18:53 par enndewell joel

» [Oldies] Parlons Paton!
Squish Volume Icon_minitimeSam 15 Juin 2019 - 17:48 par philwood

» [Oldies] Renzo Pasolini, photos insolites
Squish Volume Icon_minitimeSam 15 Juin 2019 - 17:46 par philwood

» [Road Racing] 500 KX RR mais à l'eau
Squish Volume Icon_minitimeSam 15 Juin 2019 - 16:20 par rudgissimo

» Montée historique du Salbert.
Squish Volume Icon_minitimeSam 15 Juin 2019 - 11:05 par enndewell joel

» [GP] Johann Zarco
Squish Volume Icon_minitimeVen 14 Juin 2019 - 20:26 par EDOUARD Jean

» [Oldies] Angel Nieto Mike Hailwood ( Part5 )
Squish Volume Icon_minitimeVen 14 Juin 2019 - 19:08 par bubu

» [Oldies] Ils ont p'loté la belle à culbuter de Varese (2ème partie)
Squish Volume Icon_minitimeVen 14 Juin 2019 - 18:39 par Pierre"PhilRead"

» LUDWIG APFELBECK (1903-1987) le spécialiste Autrichien des culasses
Squish Volume Icon_minitimeVen 14 Juin 2019 - 12:46 par bialbero

» [Oldies] 50cc de vitesse : Toute leur histoire ! (partie 2)
Squish Volume Icon_minitimeVen 14 Juin 2019 - 11:41 par spreyer

» [Oldies] Les Aermacchi deux temps
Squish Volume Icon_minitimeVen 14 Juin 2019 - 10:28 par Ala Zorro

La réclame...
Mots-clés
eurosport ducati yamaha suzuki RACING side coupe 2018 charade triumph zone ROAD daytona 1973 aermacchi fourche 2013 moto france classic geco aprilia wanted motobecane rouge metiss
Meilleurs posteurs
Marc
Squish Volume Voting16Squish Volume Voting13Squish Volume Voting15 
philwood
Squish Volume Voting16Squish Volume Voting13Squish Volume Voting15 
mickey
Squish Volume Voting16Squish Volume Voting13Squish Volume Voting15 
Pierre"PhilRead"
Squish Volume Voting16Squish Volume Voting13Squish Volume Voting15 
EDOUARD Jean
Squish Volume Voting16Squish Volume Voting13Squish Volume Voting15 
Jarno
Squish Volume Voting16Squish Volume Voting13Squish Volume Voting15 
Fügner
Squish Volume Voting16Squish Volume Voting13Squish Volume Voting15 
yves kerlo
Squish Volume Voting16Squish Volume Voting13Squish Volume Voting15 
janpol84
Squish Volume Voting16Squish Volume Voting13Squish Volume Voting15 
Dialmax
Squish Volume Voting16Squish Volume Voting13Squish Volume Voting15 
La réclame...

Partagez
 

 Squish Volume

Aller en bas 
AuteurMessage
South_Oz



Nombre de messages : 2
Localisation : australia
Date d'inscription : 07/07/2013

Squish Volume Empty
MessageSujet: Squish Volume   Squish Volume Icon_minitimeSam 12 Mar 2016 - 2:49

I am wondering if squish volume should be taken into account when calculating head volume?

My thinking is that in theory there should be zero clearance between the piston and head in the squish area at full revs. Squish volume is around 2cc with 0.8 squish clearance. So a head with 10.5cc with plug in is really 8.5cc with engine up to operating temp at peak RPM?

All measurement taken with a 56mm bore.

Thanx

Dave
Revenir en haut Aller en bas
Frits Overmars

Frits Overmars

Nombre de messages : 2189
Age : 70
Localisation : Raalte, Holland
Date d'inscription : 12/10/2010

Squish Volume Empty
MessageSujet: Re: Squish Volume   Squish Volume Icon_minitimeSam 12 Mar 2016 - 8:10

Good question Dave. Experience teaches us that we need a minimum squish gap of about 1% of the stroke; that is the amount the piston comes nearer the head at high revs. Of course it depends on the revs themselves, on the stiffness of the crankshaft and on the type of crankshaft bearing, but the 1% is a good average value.
Therefore I subtract a volume corresponding to 1% of the stroke from the static combustion volume when calculation the compression ratio in my engine simulation program.

Now how about a little introduction? Who are you, what are your hobbies, etc?
Revenir en haut Aller en bas
South_Oz



Nombre de messages : 2
Localisation : australia
Date d'inscription : 07/07/2013

Squish Volume Empty
MessageSujet: Re: Squish Volume   Squish Volume Icon_minitimeSam 12 Mar 2016 - 9:34

Hi Frits, thanx for your response. I race a Suzuki RGV 250 at Lake Gairdner in South Australia. So far my best speed has been 140 MPH (225 KPH) average over a flying mile on 98 octane gasoline.

The last 2 years I have changed to the Fuel class and have run Methanol with limited success. Im going to change to E85 for next year. The reason for my question is that im trying to design some heads to run E85 on. I used some modified RGV SP heads to run the Methanol but the compression was too much so it wouldnt rev as much as I would have liked. I used some heads that Lozza designed for me to run on gasoline, they worked fine but I have reached the maximum output of those as they are distorting and the O ring shows signs of blowing out. I like to do as much as I can, as cheaply as I can so want to modify the heads that I used for Methanol to run on E85.
A friend has a set of Jolly Moto pipes and was good enough to measure them for me so I put the measurements into MOTA and made a few adjustments to them so they give a bit better top at the expense of mid range and made a set for myself.
Im going to work on the aerodynamics of the bike as well for next year, my goal is 150 MPH (250KPH)

Thanx again Dave

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Revenir en haut Aller en bas
2T4T



Nombre de messages : 4
Localisation : Essonne
Date d'inscription : 17/01/2010

Squish Volume Empty
MessageSujet: Re: Squish Volume   Squish Volume Icon_minitimeDim 13 Mar 2016 - 22:49

Hello ,

Very good question South_Oz.

Can we assume that squish height drop by square of engine rev due to inertial forces ?
If piston "hit" head at 14500rpm , could we say that squish height is around 1% - (13000/14500)^2 = 0.2% ?
This could conduct to a 0.15 - 0.2mm squish gap for a RSA and a twice the "static" MSV calc @ 13000rpm ?

Does a so high MSV may help ?

Thanks and regards
Alain
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




Squish Volume Empty
MessageSujet: Re: Squish Volume   Squish Volume Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Squish Volume
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» quelques bases sur le squish...
» fabrication prise et volume
» Masse et volume
» Volume Pec et jambe
» creer et fixer son volume

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
 :: ACTUALITES :: [GP] :: [GP125 (et 250 Snif!)]-
Sauter vers: