AccueilCalendrierGalerieFAQRechercherS'enregistrerConnexionNouveaux messages depuis dernière visite
Rechercher
 
 

Résultats par :
 
Rechercher Recherche avancée
Qui est en ligne ?
Il y a en tout 20 utilisateurs en ligne :: 2 Enregistrés, 1 Invisible et 17 Invités :: 2 Moteurs de recherche

Mecafly, woody

Le record du nombre d'utilisateurs en ligne est de 187 le Lun 3 Déc 2012 - 6:45
Derniers sujets
» [Oldies] Parlons Benelli !
Aujourd'hui à 17:01 par jack177071

» [Oldies] C'était le bon temps...
Aujourd'hui à 14:36 par singleton560

» [SORTIES] Milan-Novegro 17, 18, 19 février 2017
Aujourd'hui à 14:18 par FB21

» [Oldies] Inventaire de la presse moto qu'on a connue
Aujourd'hui à 12:38 par nortumph

» [GP] GP d'Australie à Phillip Island les 20 - 21 et 22 Oct 2017
Aujourd'hui à 12:32 par sergaï

» Pau-Arnos Classic
Aujourd'hui à 11:43 par cat

» icgp almeria
Aujourd'hui à 11:30 par cat

» restauration de mon side-car des années 1974/1975 (chassis court)
Aujourd'hui à 10:44 par enndewell joel

» [Oldies] Malheureusement, ils sont partis...
Aujourd'hui à 10:18 par crigar

» [Oldies] Angel Nieto, Mike Hailwood, etc... ( Part 4 )
Aujourd'hui à 8:29 par philwood

» [WSBK] Jerez 2017
Aujourd'hui à 6:07 par DAD#21

» [Oldies] Les casques de nos champions
Aujourd'hui à 2:31 par mauto

» [WSBK] 2018
Aujourd'hui à 2:13 par Olivier R.

» Montée de Veaux-Malaucène 2017
Aujourd'hui à 2:09 par EDOUARD Jean

» [MotoGP] Tech3
Aujourd'hui à 0:52 par EDOUARD Jean

» [Oldies] Moto Elf
Hier à 23:56 par EGLI JAPAUTO

» [Oldies] Mettet, Mouscron, Chimay....
Hier à 11:58 par grand trophy

» [Sorties] Mont-Ventoux Classique 2017
Hier à 9:44 par janpol84

» [Road Racing] GP Macau 2017
Hier à 8:11 par mickey

» [GP] Fabio Quartararo
Sam 21 Oct 2017 - 14:29 par Dialmax

» Le nouveau livre de Jacques Bussillet
Sam 21 Oct 2017 - 9:07 par bentou

» Help moteur bloqué
Sam 21 Oct 2017 - 8:18 par Dan42

» [Oldies] Side-Car: quelques images
Sam 21 Oct 2017 - 6:54 par bubu

» [BSB] 2017
Sam 21 Oct 2017 - 3:52 par R one

» L'arrêt de la production MBK en 2018
Sam 21 Oct 2017 - 3:28 par mauto

» [Oldies] Quand le Tourist Trophy etait un GP : TT 1970 et TT 1967.
Ven 20 Oct 2017 - 12:36 par singleton560

» [Oldies] 1980 à 1988: Le Tour de France side-car, par Joël Enndewell
Ven 20 Oct 2017 - 11:57 par enndewell joel

» [Oldies] Ils ont p'loté la belle à culbuter de Varese (2ème partie)
Ven 20 Oct 2017 - 10:35 par Ala Zorro

» [Oldies] Bla, bla, bla...
Ven 20 Oct 2017 - 9:44 par Apriliabarth

» [BSB] Brands Hatch-la Finale 2017
Ven 20 Oct 2017 - 6:53 par Charly

La réclame...

Mots-clés
ROAD coupe trophee kawa 2013 RACING hockenheim aermacchi classic triumph gerard jumeaux villa metiss bresse side geco temps bourg yamaha agusta moto ducati icgp Klass 2017
Meilleurs posteurs
Marc
 
philwood
 
mickey
 
Jarno
 
Pierre"PhilRead"
 
Fügner
 
yves kerlo
 
EDOUARD Jean
 
janpol84
 
bubu
 

Partagez | 
 

 [2stroke] Ryger engine

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : 1, 2, 3 ... 12 ... 24  Suivant
AuteurMessage
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 7:08

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image][Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]" />



What do you think guys?

It is the mysterious Ryger patent from 2007 found in EPO.org

Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Bob van der Zijden



Nombre de messages : 82
Localisation : Hollande
Date d'inscription : 10/09/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 8:01

Zar, can you please teach me how to find it?

Thanks
Revenir en haut Aller en bas
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 8:59

Try the year of 2007.

Harry Ryger is not Harry ^^ This is just one Invented name lol!

Best Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3792
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 10:05

It seems OK whith the mysterious ring located at the cylinder base of Ryger engine, and some of comments: "Works similar to a compressor layout". Very nice
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Senne s



Nombre de messages : 56
Localisation : Austria
Date d'inscription : 02/03/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 10:05

Looks interesting, what do you use as a search term?
Revenir en haut Aller en bas
JanBros



Nombre de messages : 200
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 05/12/2011

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 11:02

didn't Frits say on Kiwi-biker that we would see nothing out of the ordinary looking through the exhaust port ?
sure it was with the piston in BDC, but don't remember if it's true if the piston was at TDC.
Revenir en haut Aller en bas
lodgernz



Nombre de messages : 17
Localisation : New Zealand
Date d'inscription : 01/09/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 13:32

If this is actually the patent, there is a sort of slide at the front of the upper piston that covers the exhaust port at TDC, so you would see only what appears to be a piston.
I suspect RYGER is from Hendrick "HarRY") GERrits. Time will tell...
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3792
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 2:24

This design seems to solve the 2T émissions problems: séparate crankcase, no oil mix. The succion chamber is smaller than the cylider capacity, not good for high power output?
There are probably mixes between fresh and exhaust gazes ( good for emissions, complete combustion??). Scavenging is certainely very good, is there a good effect to push the piston up during compression stroke, due to the close casing? And we suppose that design works thery well with a big bore/short stroke layout ( remember the Ryger revs 125cc: 17000 rpm and up, 30000 rpm in correct dimensions). Very nice
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Frits Overmars

avatar

Nombre de messages : 1928
Age : 69
Localisation : Raalte, Holland
Date d'inscription : 12/10/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 3:18

Dan, the Ryger 125 has a bore and stroke of 54 mm x 54,5 mm.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3792
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 3:25

Frits Overmars a écrit:
Dan, the Ryger 125 has a bore and stroke of 54 mm x 54,5 mm.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Good information Frits.
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Toop



Nombre de messages : 2946
Age : 51
Localisation : Tours
Date d'inscription : 02/01/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 3:33

11 transfert ducts Whouuuaaaaa


The first emmental engine


Dernière édition par Toop le Lun 2 Nov 2015 - 3:37, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3792
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 3:36

Toop a écrit:
11 transfert ducts Whouuuaaaaa

Un vrai Gruyère des ptits trous des ptits trous des petits trous.
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Toop



Nombre de messages : 2946
Age : 51
Localisation : Tours
Date d'inscription : 02/01/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 3:39

Tu as eu la même pensée que moi, j'en ai même édité mon post entre temps  
C'est quand même une idée que Frits avait depuis un bout de temps, fantastique !!!!



Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3792
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 5:12

Rien à voir avec le Gouda, c'est Suisse cette manie des petits trous. lol!
Dan
Revenir en haut Aller en bas
pierre95



Nombre de messages : 107
Localisation : val d'oise
Date d'inscription : 14/12/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 11:26

You could also notice the short length of the conrod 90mm which also, mean light! and the volume of the "combution chamber" 11cc. And if the design is quite close of the drawing , which come from a draft of patent( the arrows which design the different parts are tipically the ones we use on patents) i am quite sure that at least one transfert pass through the crankcase, this one could be use as a "breather" for the cranckcase and maybe that's why not 0% of oil emission.
Pierre
Revenir en haut Aller en bas
koenich



Nombre de messages : 108
Localisation : Germany
Date d'inscription : 07/02/2012

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 12:59

why make such a fuzz about it? if jan & frits would behave like that this thread wouldn't even exist!

here is the patent I found and also posted on Kiwibiker:

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

HaRY GERrits just wasn't the name to look for Wink
Revenir en haut Aller en bas
JanBros



Nombre de messages : 200
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 05/12/2011

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 13:21

Toop a écrit:

C'est quand même une idée que Frits avait depuis un bout de temps, fantastique !!!!

the Ryger is designed and developped by Ryger, not by Frits.
Frits has next to nothing to do with it (I believe).
Revenir en haut Aller en bas
Sanderhoutman



Nombre de messages : 51
Localisation : netherlands
Date d'inscription : 23/12/2012

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 16:01

With four rings and 18000 rpm you wont keep it as cool as stated.
Revenir en haut Aller en bas
JanBros



Nombre de messages : 200
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 05/12/2011

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 16:48

Sanderhoutman a écrit:
With four rings and 18000 rpm you wont keep it as cool as stated.

only 2 rings (look at the homologation) and it runs a lot cooler tnx to the HCCI ignition (very fast burning so there is less time for metal to heat up).
Revenir en haut Aller en bas
Sanderhoutman



Nombre de messages : 51
Localisation : netherlands
Date d'inscription : 23/12/2012

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 21:40



I was refering to the drawings from the patent.
I was aware that the homologation stated that only two rings where used.

Hopefuly they will wait not much longer with showing what this enigma realy is.
Revenir en haut Aller en bas
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 1:00

Hey people

Where there are views for HCCI ignition ? Or how does it work exactly ?

What does Mr. Jan Thiel construction for the Ryger ?

Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Jan Thiel



Nombre de messages : 462
Age : 77
Localisation : Bangkok
Date d'inscription : 12/10/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 1:22

I have absolutely nothing to do with it.
And I would have to see a powercurve before I believe any 125cc engine gives
70HP and revs to 30.000!


Dernière édition par Jan Thiel le Mar 3 Nov 2015 - 1:30, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 1:30

Hello

Ok   ...

55 Ps to believe in 70PS and the extra speed ? ...

Hard to believe this thing .... what do the other professionals here in the forum about this?

Best Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3792
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 2:20

I understand that piston has 2 rings ( one on the upper piston part and one on the lower skirt) and 2 lubricating grooves on each piston parts ( oil distributors). Concerning the 11 tranferts it seems there are 8 in the main base flange ( controled by ring valves) and probably 3 in the cylinder ( 8+3=11).
The exhaust port appears in very high location in the cylinder, but the drawings are certainely not at the good scale. This good subject will be in a better Post: "a better two stroke" yes or not?
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3792
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 2:32

pierre95 a écrit:
You could also notice the short length of the conrod 90mm which also, mean light! and the volume of the "combution chamber" 11cc. And if the design is quite close of the drawing , which come from a draft of patent( the arrows which design the different parts are tipically the ones we use on patents) i am quite sure that at least one transfert pass through the crankcase, this one could be use as a "breather" for the cranckcase and maybe that's why not 0% of oil emission.
Pierre
Yes, i understand that "the recess" in the base ring/flange is the "breather" or the door.
Incredible engine with control valves transfert.
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   

Revenir en haut Aller en bas
 
[2stroke] Ryger engine
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 24Aller à la page : 1, 2, 3 ... 12 ... 24  Suivant
 Sujets similaires
-
» [2stroke] Ryger engine
» [Technical] Two Stroke Engine Design
» HELP : voyant check engine = culasse poreuse ?(niva GPL 1.7i de 2006)
» check engine muet ?
» short engine

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
 :: ACTUALITES :: [GP] :: [GP125 (et 250 Snif!)]-
Sauter vers: