AccueilCalendrierGalerieFAQRechercherS'enregistrerConnexionNouveaux messages depuis dernière visite
Rechercher
 
 

Résultats par :
 
Rechercher Recherche avancée
Qui est en ligne ?
Il y a en tout 26 utilisateurs en ligne :: 8 Enregistrés, 0 Invisible et 18 Invités :: 2 Moteurs de recherche

Christyan, ducati63, EDOUARD Jean, ONLYAM, palussiere, perruche, philippe boeuf, santi

Le record du nombre d'utilisateurs en ligne est de 187 le Lun 3 Déc 2012 - 14:45
Derniers sujets
» [SORTIE] Amicale - des anciens – coureurs - motocycliste
Aujourd'hui à 13:47 par biger

» [GP] MotoGP et télévision...
Aujourd'hui à 12:25 par japs70s

» [Oldies] Malheureusement, ils sont partis...
Aujourd'hui à 12:10 par damienfollenfant

» Alain Genoud
Aujourd'hui à 11:20 par BC71

» [Oldies] Jack Findlay, pilote de légende
Aujourd'hui à 11:03 par BC71

» [Oldies] Honda 6
Aujourd'hui à 10:13 par jmasse

» [Technique] MotoGP : Ducati
Aujourd'hui à 8:47 par MANETON

» [MotoGP] Jorge Lorenzo, pilote de course? Non, violoniste!
Aujourd'hui à 8:04 par EDOUARD Jean

» [GP] Fabio Quartararo
Hier à 21:30 par Dialmax

» [Sorties] Calendrier 2019 des manifestations, roulages, circuits, côtes,....
Hier à 21:10 par Jean-Rene

» [GP] Johann Zarco
Hier à 20:53 par santi

» [Oldies] C'était le bon temps...
Hier à 19:03 par luberon84

» [Oldies] Règlement GP 1949
Hier à 1:21 par Marc

» [Oldies] Ils ont p'loté la belle à culbuter de Varese (2ème partie)
Sam 19 Jan 2019 - 18:50 par damienfollenfant

» [Oldies] Renzo Pasolini, photos insolites
Sam 19 Jan 2019 - 18:08 par damienfollenfant

» [Oldies] "Martin Strattom" by ecrrmoto
Sam 19 Jan 2019 - 16:11 par ecrrmoto

» [Oldies] Documentation Motobécane
Sam 19 Jan 2019 - 15:47 par Mykeul

» [MotoGP] KTM
Sam 19 Jan 2019 - 13:16 par freret alain robert

» [Technique] La JBB-Metiss de A à Z...
Sam 19 Jan 2019 - 9:54 par BM1150R

» Christophe Guyot
Ven 18 Jan 2019 - 22:13 par Mykeul

» [SORTIES] Charade Heroes - 22-23 Septembre 2018
Ven 18 Jan 2019 - 18:33 par spirit

» [WSBK] 2019
Ven 18 Jan 2019 - 17:48 par EDOUARD Jean

» [Oldies] Angel Nieto Mike Hailwood ( Part 4 )
Ven 18 Jan 2019 - 13:38 par tripotemascagne

» [Oldies] Encore une BOUGIE !
Ven 18 Jan 2019 - 12:23 par justin

»  [Oldies] Les découvertes de Tonton Hubert (Part 4)
Jeu 17 Jan 2019 - 23:02 par philippe7

» [Oldies] Side-Car: quelques images
Jeu 17 Jan 2019 - 18:51 par enndewell joel

» [Oldies] Les photos d'Eilo Taka-prami
Jeu 17 Jan 2019 - 18:44 par philwood

» [MotoGP] Michelin
Jeu 17 Jan 2019 - 14:32 par Mykeul

» Grégory LEBLANC ....
Jeu 17 Jan 2019 - 12:13 par PLP

» MONDIAL Scugnizzo 75cc.
Mer 16 Jan 2019 - 17:39 par perruche

La réclame...
Mots-clés
eurosport zone RACING coupe triumph wanted 1000 ducati moto yamaha suzuki classic france ROAD metiss icgp aermacchi 2013 1973 rouge aprilia fourche side geco motobecane 2018
Meilleurs posteurs
Marc
 
philwood
 
mickey
 
Pierre"PhilRead"
 
EDOUARD Jean
 
Jarno
 
Fügner
 
yves kerlo
 
janpol84
 
Dialmax
 
La réclame...

Partagez | 
 

 [2stroke] Ryger engine

Aller en bas 
Aller à la page : 1, 2, 3 ... 13 ... 25  Suivant
AuteurMessage
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 15:08

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image][Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]" />



What do you think guys?

It is the mysterious Ryger patent from 2007 found in EPO.org

Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Bob van der Zijden



Nombre de messages : 94
Localisation : Hollande
Date d'inscription : 10/09/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 16:01

Zar, can you please teach me how to find it?

Thanks
Revenir en haut Aller en bas
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 16:59

Try the year of 2007.

Harry Ryger is not Harry ^^ This is just one Invented name lol!

Best Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 4918
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 18:05

It seems OK whith the mysterious ring located at the cylinder base of Ryger engine, and some of comments: "Works similar to a compressor layout". Very nice
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Senne s



Nombre de messages : 56
Localisation : Austria
Date d'inscription : 02/03/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 18:05

Looks interesting, what do you use as a search term?
Revenir en haut Aller en bas
JanBros



Nombre de messages : 228
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 05/12/2011

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 19:02

didn't Frits say on Kiwi-biker that we would see nothing out of the ordinary looking through the exhaust port ?
sure it was with the piston in BDC, but don't remember if it's true if the piston was at TDC.
Revenir en haut Aller en bas
lodgernz



Nombre de messages : 17
Localisation : New Zealand
Date d'inscription : 01/09/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 21:32

If this is actually the patent, there is a sort of slide at the front of the upper piston that covers the exhaust port at TDC, so you would see only what appears to be a piston.
I suspect RYGER is from Hendrick "HarRY") GERrits. Time will tell...
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 4918
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 10:24

This design seems to solve the 2T émissions problems: séparate crankcase, no oil mix. The succion chamber is smaller than the cylider capacity, not good for high power output?
There are probably mixes between fresh and exhaust gazes ( good for emissions, complete combustion??). Scavenging is certainely very good, is there a good effect to push the piston up during compression stroke, due to the close casing? And we suppose that design works thery well with a big bore/short stroke layout ( remember the Ryger revs 125cc: 17000 rpm and up, 30000 rpm in correct dimensions). Very nice
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Frits Overmars

avatar

Nombre de messages : 2131
Age : 70
Localisation : Raalte, Holland
Date d'inscription : 12/10/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 11:18

Dan, the Ryger 125 has a bore and stroke of 54 mm x 54,5 mm.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 4918
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 11:25

Frits Overmars a écrit:
Dan, the Ryger 125 has a bore and stroke of 54 mm x 54,5 mm.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Good information Frits.
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Toop



Nombre de messages : 3437
Age : 18
Localisation : Tours
Date d'inscription : 02/01/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 11:33

11 transfert ducts Whouuuaaaaa


The first emmental engine


Dernière édition par Toop le Lun 2 Nov 2015 - 11:37, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 4918
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 11:36

Toop a écrit:
11 transfert ducts Whouuuaaaaa

Un vrai Gruyère des ptits trous des ptits trous des petits trous.
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Toop



Nombre de messages : 3437
Age : 18
Localisation : Tours
Date d'inscription : 02/01/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 11:39

Tu as eu la même pensée que moi, j'en ai même édité mon post entre temps  
C'est quand même une idée que Frits avait depuis un bout de temps, fantastique !!!!



Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 4918
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 13:12

Rien à voir avec le Gouda, c'est Suisse cette manie des petits trous. lol!
Dan
Revenir en haut Aller en bas
pierre95



Nombre de messages : 107
Localisation : val d'oise
Date d'inscription : 14/12/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 19:26

You could also notice the short length of the conrod 90mm which also, mean light! and the volume of the "combution chamber" 11cc. And if the design is quite close of the drawing , which come from a draft of patent( the arrows which design the different parts are tipically the ones we use on patents) i am quite sure that at least one transfert pass through the crankcase, this one could be use as a "breather" for the cranckcase and maybe that's why not 0% of oil emission.
Pierre
Revenir en haut Aller en bas
koenich



Nombre de messages : 108
Localisation : Germany
Date d'inscription : 07/02/2012

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 20:59

why make such a fuzz about it? if jan & frits would behave like that this thread wouldn't even exist!

here is the patent I found and also posted on Kiwibiker:

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

HaRY GERrits just wasn't the name to look for Wink
Revenir en haut Aller en bas
JanBros



Nombre de messages : 228
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 05/12/2011

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 21:21

Toop a écrit:

C'est quand même une idée que Frits avait depuis un bout de temps, fantastique !!!!

the Ryger is designed and developped by Ryger, not by Frits.
Frits has next to nothing to do with it (I believe).
Revenir en haut Aller en bas
Sanderhoutman



Nombre de messages : 51
Localisation : netherlands
Date d'inscription : 23/12/2012

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 0:01

With four rings and 18000 rpm you wont keep it as cool as stated.
Revenir en haut Aller en bas
JanBros



Nombre de messages : 228
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 05/12/2011

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 0:48

Sanderhoutman a écrit:
With four rings and 18000 rpm you wont keep it as cool as stated.

only 2 rings (look at the homologation) and it runs a lot cooler tnx to the HCCI ignition (very fast burning so there is less time for metal to heat up).
Revenir en haut Aller en bas
Sanderhoutman



Nombre de messages : 51
Localisation : netherlands
Date d'inscription : 23/12/2012

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 5:40



I was refering to the drawings from the patent.
I was aware that the homologation stated that only two rings where used.

Hopefuly they will wait not much longer with showing what this enigma realy is.
Revenir en haut Aller en bas
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 9:00

Hey people

Where there are views for HCCI ignition ? Or how does it work exactly ?

What does Mr. Jan Thiel construction for the Ryger ?

Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Jan Thiel



Nombre de messages : 470
Age : 78
Localisation : Bangkok
Date d'inscription : 12/10/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 9:22

I have absolutely nothing to do with it.
And I would have to see a powercurve before I believe any 125cc engine gives
70HP and revs to 30.000!


Dernière édition par Jan Thiel le Mar 3 Nov 2015 - 9:30, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 9:30

Hello

Ok   ...

55 Ps to believe in 70PS and the extra speed ? ...

Hard to believe this thing .... what do the other professionals here in the forum about this?

Best Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 4918
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 10:20

I understand that piston has 2 rings ( one on the upper piston part and one on the lower skirt) and 2 lubricating grooves on each piston parts ( oil distributors). Concerning the 11 tranferts it seems there are 8 in the main base flange ( controled by ring valves) and probably 3 in the cylinder ( 8+3=11).
The exhaust port appears in very high location in the cylinder, but the drawings are certainely not at the good scale. This good subject will be in a better Post: "a better two stroke" yes or not?
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 4918
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 10:32

pierre95 a écrit:
You could also notice the short length of the conrod 90mm which also, mean light! and the volume of the "combution chamber" 11cc. And if the design is quite close of the drawing , which come from a draft of patent( the arrows which design the different parts are tipically the ones we use on patents) i am quite sure that at least one transfert pass through the crankcase, this one could be use as a "breather" for the cranckcase and maybe that's why not 0% of oil emission.
Pierre
Yes, i understand that "the recess" in the base ring/flange is the "breather" or the door.
Incredible engine with control valves transfert.
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   

Revenir en haut Aller en bas
 
[2stroke] Ryger engine
Revenir en haut 
Page 1 sur 25Aller à la page : 1, 2, 3 ... 13 ... 25  Suivant
 Sujets similaires
-
» Engine Lab
» check engine flash nytro 2008
» Engine-Lab
» 4 tec 155 Check Engine !!!
» Interesting engine for sale: Hispano Suiza 12Y-51.

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
 :: ACTUALITES :: [GP] :: [GP125 (et 250 Snif!)]-
Sauter vers: