AccueilCalendrierGalerieFAQRechercherS'enregistrerConnexionNouveaux messages depuis dernière visite
Rechercher
 
 

Résultats par :
 
Rechercher Recherche avancée
Qui est en ligne ?
Il y a en tout 44 utilisateurs en ligne :: 27 Enregistrés, 1 Invisible et 16 Invités :: 2 Moteurs de recherche

Cardamome, EDOUARD Jean, ERBE, Fred29, gandalfn, GEGESXR, gpracing, jhonguy, julien #41, Kato83, Kossu74, L'NRV, la denrée, LDA, Lionel, manx51, marco91, Mykeul, nortumph, ozig, pilot76, R one, spreyer, titus, tronton, yoflash, zan

Le record du nombre d'utilisateurs en ligne est de 187 le Lun 3 Déc 2012 - 13:45
Derniers sujets
» [Oldies] Charade 1974
Aujourd'hui à 10:13 par manx51

» Roulage Motos Anciennes et sidecars Chambley 18 Juin 2016
Aujourd'hui à 10:03 par Levieux Rufus

» connectique rapide de frein (type Staubli, Goodridge)
Aujourd'hui à 10:02 par Bricole 63

» [SORTIES] Sunday Ride Classic 2017 - 15 et 16 Avril 2017 au Circuit Paul ricard
Aujourd'hui à 9:18 par Marc

» [Road Racing] TT 2017
Aujourd'hui à 9:07 par jeanmichel.prudon

» [Moto2] NARD
Aujourd'hui à 8:22 par Rose Noire

» C'est qui qui en connaît un rayon ?
Aujourd'hui à 7:28 par enndewell joel

» [Oldies] Side-Car: quelques images
Aujourd'hui à 6:03 par Bricole 63

» Mont-Ventoux Classique 2017
Hier à 23:15 par schnoully

» Jacques Bussillet
Hier à 21:00 par singleton560

» [Oldies] MBA 125
Hier à 19:56 par spreyer

» Le sport moto de vitesse est-il un sport de haut niveau ?
Hier à 19:17 par Rose Noire

» Claquement moteur
Hier à 19:02 par nicodabomb

» [Oldies] Quizz??????
Hier à 18:51 par philwood

» [SORTIES] Avignon Motor festival 24/25/26 Mars 2017
Hier à 18:18 par EDOUARD Jean

» [Road racing] Saison 2017
Hier à 14:05 par mickey

» [FSBK] News et rumeurs 2017
Hier à 13:56 par crazytoon

» [Oldies] Malheureusement, ils sont partis...
Hier à 13:37 par Dalton 40

» [Daytona 200] American dream pour Valentin Debise !
Hier à 13:09 par Rose Noire

» Demain c'est dimanche...sortez les tondeuses!
Mer 22 Mar 2017 - 20:20 par Mecafly

» [Oldies] Mugello G.P d'Italie 05 1976
Mer 22 Mar 2017 - 18:23 par Pierre"PhilRead"

» [BSB] 2017
Mer 22 Mar 2017 - 18:16 par mickey

» chromecast
Mer 22 Mar 2017 - 18:13 par bonaventure

» Pour les collectionneurs de revues (hebdo ou mensuelles) d’époque
Mer 22 Mar 2017 - 18:09 par itom55

» [2stroke] Ryger engine
Mer 22 Mar 2017 - 17:26 par Polux rsv

» [GP] Eurosport: du changement!
Mer 22 Mar 2017 - 16:20 par bubu

» [Oldies] Parlons Benelli !
Mer 22 Mar 2017 - 16:17 par bubu

» [WSBK] News et rumeurs 2017
Mer 22 Mar 2017 - 14:02 par EDOUARD Jean

» CLONAGE JAPAUTO PIONNER
Mer 22 Mar 2017 - 10:26 par EGLI JAPAUTO

» notice White Power diam 40
Mar 21 Mar 2017 - 19:08 par fab evospeed

La réclame...

Mots-clés
ICGP classic geco presentation rouge cadre kreidler side MOTEUR aprilia moto metiss inventaire oldies honda artisanales yamaha coupe zone françaises SUZUKI motos 2013 france légende MANS
Meilleurs posteurs
Marc
 
philwood
 
Jarno
 
mickey
 
Pierre"PhilRead"
 
Fügner
 
yves kerlo
 
janpol84
 
EDOUARD Jean
 
bubu
 

Partagez | 
 

 [2stroke] Ryger engine

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Suivant
AuteurMessage
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 14:08

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image][Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]" />



What do you think guys?

It is the mysterious Ryger patent from 2007 found in EPO.org

Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Bob van der Zijden



Nombre de messages : 69
Localisation : Hollande
Date d'inscription : 10/09/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 15:01

Zar, can you please teach me how to find it?

Thanks
Revenir en haut Aller en bas
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 15:59

Try the year of 2007.

Harry Ryger is not Harry ^^ This is just one Invented name lol!

Best Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3263
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 17:05

It seems OK whith the mysterious ring located at the cylinder base of Ryger engine, and some of comments: "Works similar to a compressor layout". Very nice
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Senne s



Nombre de messages : 53
Localisation : Belgium
Date d'inscription : 02/03/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 17:05

Looks interesting, what do you use as a search term?
Revenir en haut Aller en bas
JanBros



Nombre de messages : 174
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 05/12/2011

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 18:02

didn't Frits say on Kiwi-biker that we would see nothing out of the ordinary looking through the exhaust port ?
sure it was with the piston in BDC, but don't remember if it's true if the piston was at TDC.
Revenir en haut Aller en bas
lodgernz



Nombre de messages : 17
Localisation : New Zealand
Date d'inscription : 01/09/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Dim 1 Nov 2015 - 20:32

If this is actually the patent, there is a sort of slide at the front of the upper piston that covers the exhaust port at TDC, so you would see only what appears to be a piston.
I suspect RYGER is from Hendrick "HarRY") GERrits. Time will tell...
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3263
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 9:24

This design seems to solve the 2T émissions problems: séparate crankcase, no oil mix. The succion chamber is smaller than the cylider capacity, not good for high power output?
There are probably mixes between fresh and exhaust gazes ( good for emissions, complete combustion??). Scavenging is certainely very good, is there a good effect to push the piston up during compression stroke, due to the close casing? And we suppose that design works thery well with a big bore/short stroke layout ( remember the Ryger revs 125cc: 17000 rpm and up, 30000 rpm in correct dimensions). Very nice
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Frits Overmars

avatar

Nombre de messages : 1875
Age : 68
Localisation : Raalte, Holland
Date d'inscription : 12/10/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 10:18

Dan, the Ryger 125 has a bore and stroke of 54 mm x 54,5 mm.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3263
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 10:25

Frits Overmars a écrit:
Dan, the Ryger 125 has a bore and stroke of 54 mm x 54,5 mm.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

Good information Frits.
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Toop



Nombre de messages : 2637
Age : 51
Localisation : Tours
Date d'inscription : 02/01/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 10:33

11 transfert ducts Whouuuaaaaa


The first emmental engine


Dernière édition par Toop le Lun 2 Nov 2015 - 10:37, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3263
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 10:36

Toop a écrit:
11 transfert ducts Whouuuaaaaa

Un vrai Gruyère des ptits trous des ptits trous des petits trous.
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Toop



Nombre de messages : 2637
Age : 51
Localisation : Tours
Date d'inscription : 02/01/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 10:39

Tu as eu la même pensée que moi, j'en ai même édité mon post entre temps  
C'est quand même une idée que Frits avait depuis un bout de temps, fantastique !!!!



Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3263
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 12:12

Rien à voir avec le Gouda, c'est Suisse cette manie des petits trous. lol!
Dan
Revenir en haut Aller en bas
pierre95



Nombre de messages : 106
Localisation : val d'oise
Date d'inscription : 14/12/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 18:26

You could also notice the short length of the conrod 90mm which also, mean light! and the volume of the "combution chamber" 11cc. And if the design is quite close of the drawing , which come from a draft of patent( the arrows which design the different parts are tipically the ones we use on patents) i am quite sure that at least one transfert pass through the crankcase, this one could be use as a "breather" for the cranckcase and maybe that's why not 0% of oil emission.
Pierre
Revenir en haut Aller en bas
koenich



Nombre de messages : 106
Localisation : Germany
Date d'inscription : 07/02/2012

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 19:59

why make such a fuzz about it? if jan & frits would behave like that this thread wouldn't even exist!

here is the patent I found and also posted on Kiwibiker:

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

HaRY GERrits just wasn't the name to look for Wink
Revenir en haut Aller en bas
JanBros



Nombre de messages : 174
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 05/12/2011

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 20:21

Toop a écrit:

C'est quand même une idée que Frits avait depuis un bout de temps, fantastique !!!!

the Ryger is designed and developped by Ryger, not by Frits.
Frits has next to nothing to do with it (I believe).
Revenir en haut Aller en bas
Sanderhoutman



Nombre de messages : 51
Localisation : netherlands
Date d'inscription : 23/12/2012

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 23:01

With four rings and 18000 rpm you wont keep it as cool as stated.
Revenir en haut Aller en bas
JanBros



Nombre de messages : 174
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 05/12/2011

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Lun 2 Nov 2015 - 23:48

Sanderhoutman a écrit:
With four rings and 18000 rpm you wont keep it as cool as stated.

only 2 rings (look at the homologation) and it runs a lot cooler tnx to the HCCI ignition (very fast burning so there is less time for metal to heat up).
Revenir en haut Aller en bas
Sanderhoutman



Nombre de messages : 51
Localisation : netherlands
Date d'inscription : 23/12/2012

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 4:40



I was refering to the drawings from the patent.
I was aware that the homologation stated that only two rings where used.

Hopefuly they will wait not much longer with showing what this enigma realy is.
Revenir en haut Aller en bas
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 8:00

Hey people

Where there are views for HCCI ignition ? Or how does it work exactly ?

What does Mr. Jan Thiel construction for the Ryger ?

Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Jan Thiel



Nombre de messages : 445
Age : 76
Localisation : Bangkok
Date d'inscription : 12/10/2010

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 8:22

I have absolutely nothing to do with it.
And I would have to see a powercurve before I believe any 125cc engine gives
70HP and revs to 30.000!


Dernière édition par Jan Thiel le Mar 3 Nov 2015 - 8:30, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Zar



Nombre de messages : 6
Localisation : Berlin
Date d'inscription : 05/05/2013

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 8:30

Hello

Ok   ...

55 Ps to believe in 70PS and the extra speed ? ...

Hard to believe this thing .... what do the other professionals here in the forum about this?

Best Regards Zar
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3263
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 9:20

I understand that piston has 2 rings ( one on the upper piston part and one on the lower skirt) and 2 lubricating grooves on each piston parts ( oil distributors). Concerning the 11 tranferts it seems there are 8 in the main base flange ( controled by ring valves) and probably 3 in the cylinder ( 8+3=11).
The exhaust port appears in very high location in the cylinder, but the drawings are certainely not at the good scale. This good subject will be in a better Post: "a better two stroke" yes or not?
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Dan42



Nombre de messages : 3263
Localisation : Margerie-Chantagret 42
Date d'inscription : 06/04/2014

MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   Mar 3 Nov 2015 - 9:32

pierre95 a écrit:
You could also notice the short length of the conrod 90mm which also, mean light! and the volume of the "combution chamber" 11cc. And if the design is quite close of the drawing , which come from a draft of patent( the arrows which design the different parts are tipically the ones we use on patents) i am quite sure that at least one transfert pass through the crankcase, this one could be use as a "breather" for the cranckcase and maybe that's why not 0% of oil emission.
Pierre
Yes, i understand that "the recess" in the base ring/flange is the "breather" or the door.
Incredible engine with control valves transfert.
Dan
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: [2stroke] Ryger engine   

Revenir en haut Aller en bas
 
[2stroke] Ryger engine
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 18Aller à la page : 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Suivant
 Sujets similaires
-
» [2stroke] Ryger engine
» [Technical] Two Stroke Engine Design
» HELP : voyant check engine = culasse poreuse ?(niva GPL 1.7i de 2006)
» check engine muet ?
» short engine

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
 :: ACTUALITES :: [GP] :: [GP125 (et 250 Snif!)]-
Sauter vers: